فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات

        علم فناوری اطلاعات امروزه نقش مهم و اساسی در صنعت اطلاعات و داده ایفا کرده است. با ایجاد یک محیط سایبری تحت شبکه های سخت افزاری رایانه ای و در غالب بکارگیری علوم کامپیوتری از جمله نرم افزارهای پیشرفته و محیطی کاملا مطلوب و روان برای استفاده مدیران، صنعتگران، کارمندان، تاجران و فروشندگان، دولتمردان و سیاستمداران، معلمین و اساتید، خانواده ها در منزل و حتی بیرون از منزل، ارتباطات کلامی و بازاریابی یا مبادلاتی کالاهای تجسمی و مجازی کارخانه ها و شرکت ها، ذخیره سازی حجم انبوه اطلاعات اعم از فعالیت های مالی و دارایی و عملکردی ادارات تحت سیستم های عامل و وب گرفته تا درج اطلاعات اشخاص و پیام هایشان در سراسر دنیا در پاییگاه های عظیم داده، همه و همه ریشه در بکارگیری و استفاده از این علم بزرگ در تحقق رسیدن به اهدافشان هستند.

فناوری اطلاعات

 

نیاز به فناوری اطلاعات

            

        این علم جدید نه تنها علوم کامپیوتری را، بلکه تمامی مشاغل امروزی ما را در برخواهد بود. نیاز به اینکه ما بتوانیم از صنعت یک کارخانه یا محصول یک شرکت یا خدمات یک اداره مطلع شویم، ما را جز به اینکه مسافت طولانی را طی کرده و زمان زیادی را از دست بدهیم، مجبور نمی کند. اما درج اطلاعات حقیقی یک محصول روی یک صفحه وب، امکان بازدید از چندین محصول با کیفیت های متفاوت در چندین مکان از شهر یا کشور ، انتخاب برتر، را مهیا می سازد. اطلاعاتی که بدست آوردن آنها گاهی مستلزم هزینه های کلان است. پزشکی علمی است که تا امروز بشر آن را بصورت مداواکننده ای می بیند که بیمارش را درمان می کند، اما چگونه می توان با وجود افزایش جمعیت و تعداد کمتر پزشکان به بیماران نیازمند مراقبت در منزل کمک کرد؟ مدیران شرکت ها برای کنفرانس های پشت سرهم با وجود مسیر های طولانی، چگونه می توانند ارتباطات چندگانه و چندحضوری و امن برقرار سازند؟ یا استاد و دانشجوی دانشگاهی که به دلیلی نتوانسته سر کلاس حاضر شود چگونه می تواند با وجود مشکلات عدیده در محل موردنظر خود حظور داشته باشد؟ سوال اینجاست که آیا تلفن های ثابت و همراه همواره می توانند در مسایل مختلف مشکل مسافت و حمل ونقل داده را حل کنند؟ پاسخ این سوالات را تا حدودی، تجهیزات سخت افزاری امروزی، مثل کنفرانس های ویدویی ونرم افزارهای پیشرفته تحت شبکه داده اند.

 

 گرچه مسئله سرعت هنوز در این گونه وسایل به طور کامل حل نشده، اما می توان با استفاده از فرهنگ سازی و آموزش در استفاده از این لوازم و این علم در جامعه، برای مشکلات مذکور و هزاران مشکل دیگر را حل های مناسب بوجود آورد.

  این تکنولوژی برتر، تنها صنعتی است که بحران اقتصادی غرب آن را دستخوش تغییر و تحریف نکرده و همچنان با قدرت تمام در حال فعالیت است. امروزه به بشر ثابت شده که گرانترین و با ارزش ترین شی، اطلاعات است. پس این خود نیازی است که در غالب های مختلف ظاهر می شود و بشر را محتاج به رجوع به منابع اطلاعاتی و داده های به اشتراک گذاشته، همانند اینترنت می کند.

 امید است که با رشد این علم و از همه مهمتر فرهنگ سازی استفاده صحیح از آن در کشورمان شاهد پیشرفت همه جانبه اطلاعاتی باشیم.


نظرات شما عزیزان:

بلکلاو شراب عشق
ساعت17:07---11 ارديبهشت 1391
سلام دوست عزیز وبت عالی بود من شما رو لینک کردم خواهشا منو با بلکــــــــــلاو بلینک ممنون میشم
موفق باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: فناوری ׀ تاریخ: 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , daneshit.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com